Friday 28 November 2014

Instructiuni pentru ingrijirea tatuajului


Cea mai importanta etapa a unui tatuaj o constituie  realizarea lui de catre artist dar procesul nu se incheie in momentul in care iesiti din salon.  De fapt, acum va aflati la inceputul procesului de vindecare ce va dura  in totalitate intre 3 si 4 saptamani si va trebui sa urmati cu atentie instructiunile de ingrijire ale tatuajului pentru a va asigura ca acesta  va arata bine dupa vindecarea sa completa.
Foarte multi oameni descriu senzatia data de un tatuaj nou asemanatoare unei arsuri solare. In zona se pot simti intepaturi usoare, se poate inrosi si umfla putin. Dar acesta este o parte normala in procesul de vindecare.  Vor disparea repede, in zilele urmatoare. 
Intelegand etapele vindecarii tatuajului, veti avea o perspectiva mai buna la ce sa va asteptati in zilele si saptamanile ce vor urma.
      Primul stadiu al vindecarii incepe dupa ce tatuajul este terminat. In acest moment, puteti considera zona ca o rana deschisa, si va trebui sa o tratati ca atare. Artistul va spala zona cu grija si va aplica unguent si un bandaj pentru a o proteja de bacterii. Cei mai multi artisti recomanda sa tineti folia minim cateva ore si apoi sa o indepartati.


Iata instructiunile de ingrijire a tatuajului in acest stadiu:
1. Dupa terminarea executiei tatuajului pastrati folia de protectie timp 2-6 ore, dupa caz. Nu mai acoperiti cu folie, pentru a permite pielii sa respire si sa se vindece corect.
2. Cu mainile proaspat spalate, indepartati folia si spalati cu tatuajul cu apa calduta si sapun antibacterian ( Protex) pentru a indeparta in totalitate unguentul si secretiile aparute ( sange, limfa, tus). Repetati spalarea de cate ori este necesar in primele zile dupa finalizarea tatuajului  ( 3 - 5 ori pe zi), evitand astfel ca pielea de pe tatuaj sa se usuce.. Nu folositi apa fierbinte deoarece tatuajul va sangera din nou iar apa rece nu va curata bine.
3. Uscati tatuajul prin tamponare cu un servetel curat ( neparfumat)
4. Aplicati pe tatuaj unguent BEPANTHEN (PANTHODERM) in strat subtire, doar cat sa straluceasca pielea.
5. Se evita solariul, sauna, piscina, sala de forte sau orice alt spatiu public ce poate prezenta o posibila sursa de contaminare a pielii. Se va feri suprafata tatuata de praf, sursa de frig sau caldura excesiva timp de 10 zile.


Se recomanda  purtarea hainelor cat mai lejere in primele zile dupa executia tatuajului pentru a evita lipirea/frecarea lor de tatuaj. Tatuajul va mai elimina limfa si tus iar hainele se pot prinde de acesta. Daca se intampla sa se lipeasca, nu trageti de ele ci udati-le inainte si apoi indepartati-le usor de zona tatuata. Evitati hainele flausate si plusate, ca firele textile sa nu se lipeasca de piele.  Incercati sa nu dormiti in primele zile peste tatuaj pentru a evita lipirea lui de asternut. Daca zona se va umfla ( zona gambei, glezna ) puteti aplica putina gheata si puteti lua un anti-inflamator. Nu va radeti/epilati pe tatuaj decat dupa ce este complet vindecat.


In aceasta perioada, de 5 - 7 zile de la executia tatuajului, un strat protector de celule noi se formeaza la suprafata pielii, iar excesul de pigment ramas superficial in piele se elimina. Pentru intretinerea tatuajului si o vindecare corecta, aplicati peste tatuaj un strat subtire, cat sa straluceasca pielea, de BEPANTHEN de 2-3 ori pe zi sau cand simtiti ca pielea nu mai este elastica. Intodeauna sa faceti acest lucru avand mana proaspat spalata si dezinfectata. Nu aplicati unguent in exces pentru ca impiedicati respiratia pielii si apa eliminata de corp se va strange sub unguent provocand infectii. din piele.

Dupa cateva zile de la executia sa, zona tatuata va provoca mancarimi si va forma o pelicula fina de piele colorata pe care e important sa o lasati sa cada singura.  Nu trageti de aceasta coaja formata si nu va scarpinati. Aplicati unguent pe zona cat mai des, ca pielea de pe tatuaj si din jurul acestuia sa nu fie uscata, pentru a preveni craparea si ruperea coajei ce duce la sangerare, eliminand totodata culoarea din piele. Nu lasati prietenii sa puna mana pe tatuaj, pentru a vedea "cat de fina este coaja".


Stadiul al doilea incepe dupa caderea completa a excesului de culoare ( coaja). Veti avea o piele subtire si usor sticloasa, iar culorile vor parea sterse, decolorate. Acest lucru este normal. O data ce pielea se va regenera in totalitate, tatuajul va redeveni la culorile initiale.


In aceasta perioada de aproximativ 10-15 zile ungeti tatuajul cu o crema grasa cu vitamine ( o crema de noapte este buna).
 Nu mai este necesar sa il feriti de apa, dar trebuie ferit de expunerea prelungita la soare - este interzis solariul sau orice alta sursa de ultraviolete deoarece provoaca decolorarea acestora.
Dupa vindecarea completa a tatuajului puteti sa va expuneti zona la soare folosind o crema cu factor de protectie solara ridicat.
Chiar daca tatuajul s-a vindecat, poate parea usor reliefat la atingere.  Nu va speriati, e posibil ca tusul sa nu se fi asezat inca in bine in piele. Acest lucru mai poate dura cateva saptamani.

 Daca va confruntati cu alte simptome fata de cele mentionate in acest articol, contactati artistul imediat. Desi nu este expert in domeniul sanatatii, artistul tatuator este foarte familiar cu semnele unei vindecari normale versus semnele unei infectii severe.  Daca artistul crede ca ai o infectie, te va indruma sa consulti un medic.

27 comments:

  1. Buna. Am si o o rugaminte, tinand cont ca pana acum nu mi s-a mai intamplat sa ma doara asa tare. Mi-am facut un tattoo acum 2 zile si am observat ca am ceva ca niste rani deschise unde, practic, nu se mai vede deloc tusul tatuajului. Plus ca ma doare destul de tare si am pus asta pe seama faptului ca nu am folosit folie de plastic o zi intreaga ziua urmatoare realizarii lui. Unde sunt "ranile" de care va spuneam mai sus, exista posibilitatea ca tusul sa se fi dus de tot? Ce ar trebui sa fac in continuare?
    Va multumesc anticipat!

    ReplyDelete
  2. Aia se numeste vina tatuatorului, a insistat prea mult pe zona aia pana a spart pielea si a facut rana. Da in continuare cu bephanten lasal sa se vindece corect 6 luni dupa care dute si retuseazal la alt salon sau tattoo artist, nu la gigi puscariasu din coltul blocului.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super raspuns! Clar, adevarat si la obiect! La tatuaje nu trebuiesc facute concesii la pret! Un artist tatuator bun costa mai mult decat gigica de la parnaie care vrea sa isi faca bani de o "tuica"! Sanatatea nu este de joaca!

      Delete
  3. Aia se numeste vina tatuatorului, a insistat prea mult pe zona aia pana a spart pielea si a facut rana. Da in continuare cu bephanten lasal sa se vindece corect 6 luni dupa care dute si retuseazal la alt salon sau tattoo artist, nu la gigi puscariasu din coltul blocului.

    ReplyDelete
  4. Dupa cat timp de la realizare se poate scoate un tatuaj? Nu sunt foarte incantata...am citit despre metoda rejuvi...imi puteti da cateva detalii? Cat trebuie sa astept? Se va elimina complet? Multumesc mult

    ReplyDelete
  5. Dupa cat timp de la realizare se poate scoate un tatuaj? Nu sunt foarte incantata...am citit despre metoda rejuvi...imi puteti da cateva detalii? Cat trebuie sa astept? Se va elimina complet? Multumesc mult

    ReplyDelete
  6. salut .ieri am facut un tatuaj pe mana si mi se pare ciudat ptr k mi se pare ca pica coja cu tus cu tot .de intretinut .este ok .dar cva ciudat .mi se pare .cine ma pote ajuta

    ReplyDelete
  7. salut .ieri am facut un tatuaj pe mana si mi se pare ciudat ptr k mi se pare ca pica coja cu tus cu tot .de intretinut .este ok .dar cva ciudat .mi se pare .cine ma pote ajuta

    ReplyDelete
  8. Buna. Din greșeală am cumpărat crema si nu unguentul. Care e diferența? E ok daca folosesc crema?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Crema usuca pielea mai repede, unguentul hidrateaza mai bine pielea si o mentine elastica. De recomandat este unguentul, o sa simti diferenta daca ti-ai dat cu crema.

      Delete
    3. e ok daca folosesti crema.crema nu va usca niciodata pielea, mai ales cea decla bepanthen, fiind cicatrizanta si hidratanta. .
      diferenta dintre unguent si crema, esta ca unguentul este mai gras si ofera o bariera hidrofoba mai buna, dar daca e sa ne luam dupa prospect... crema este cea ideala pentru refacere

      Delete
  9. Salut acum 10 zile mi-am tatuat pe mana un craniu, l-am ingrijit ca la carte, acum 3 zile a inceput să se cojeasca si intr-o zona acesta nu mai are nici 30% din culoarea iniţială, care ar fi cauza?

    ReplyDelete
  10. Buna seara! Mi-am facut un tatuaj acum 8 zile, insa de aproximativ doua-trei zile, am o problema: au inceput sa imi apara foarte multe mici coșuri, ca un fel de iritatie..
    Mentionez faptul ca nu sunt la primul tatuaj si la celelalte nu am avut probleme. Am foarte mare grija de igiena acestuia, sunt unul dintre cei care se preocupa (poate in mod excesiv) de ingrijirea unui tatuaj.
    Acea iritatie a aparut cam in perioada dupa ce mi-au cazut cojitele de pe tatuaj.
    Oare care ar putea fi explicatia si cum ar trebui sa procedez?
    Va multumesc!

    ReplyDelete
  11. Buna ziua! cu un tatuaj nou cum se iese pe strada? stiu ca se evita soarele. Se mai pune folie, sau doar pantaloni lungi (avand pe glezna). Va multumesc!

    ReplyDelete
  12. Buna ziua! Am un tatuaj watercolor de 4 zile pe antebrat si cam de o zi jumatate am observat ca intepaturile si mancarimile au apart iar in dimineata asta cand l-am spalat ca sa il dau cu unguent am observat ca pielea se duce. Este oare posibil ca pielea sa se vindece atat de repede si sa se fi format un nou strat de piele dedesubt? tin sa metionez ca tatuajul a fost spalat si hidratat ca atare. doar ca mi se pare ciudat sa se duca asa repede pielea..culoarea este inca si pe pielea noua si se vede bine, nu e stearsa culoarea sau ceva..la celalalt tatuaj pe care il am a durat mai mult pana sa apara intepaturile si mancarimea ulterior caderea pielii.

    ReplyDelete
  13. Salut am si eu o intrebare ani am facut UN tatuaj si Maine muncesc in camp trebuie sa pun folie peste el???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mor cu voi, de ce va faceti tatuaje cand stiti ca a doua zi lucrati in conditii neprielnice 😂😂

      Delete
  14. Salut am si eu o intrebare
    Cred ca nu l-am îngrijit cum a trebuit si mi s-a înroșit in unele parti
    Sa fie din cauza clerului???

    ReplyDelete
  15. Sall am si eu o intrebare daca ma ajuti ca nu stiu am facut si eu un tatuaj si momentan lucrez intrun azil de batrani si ca sa imi ptotejesc pielea port folie in timpu in care sunt la munca are ceva

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Buna. Mi-am facut un tatuaj acum 3 saptamani. Dar 2 dintre literele tatuajului sunt putin reliefate si ma dor uneori. Si am un fel de crusta inca pe el. Este posibil sa se fi infectat sau ceva de genu ?

    ReplyDelete
  18. eu am folosit balsamul pentru vindecare de la sorrymom.ro. nici nu m-a mancat, nici nu m-a usturat si s-a vindecat si repede. si mai nou folosesc si lotiunea de intretinere iar tatuajele mele arata fresh.

    ReplyDelete
  19. Mă poate ajuta și pe mine cineva cu niste întrebări vă rog ?,am tatuajul de un an și când fac baie mi se umfla zona tatuata ?

    ReplyDelete